Akademia Leona Koźmińskiego

ARTYKUŁY


Magia korelacji

Autor: Piotr Zielonka

Dodatkowe informacje: Tekst niniejszy ukazał się w Przeglądzie Szkoleniowym Gazety Prawnej Nr 2 (1367) wtorek 04 stycznia 2005 r.

Wszyscy chcemy poznawać prawidłowości otaczającego nas świata, ale w procesie tym czyha na nas wiele pułapek. Odnajdowanie fikcyjnych korelacji jest jedną z nich.

W przyrodzie, w życiu codziennym, czy w biznesie na co dzień spotykamy się z pojęciem korelacji. Na przykład, im wyższy dąb, tym większą ma średnicę pnia. Jest to przykład korelacji dodatniej. Z kolei, im wyższe stanowisko ktoś piastuje, tym mniej wykonuje prac fizycznych. To przykład korelacji ujemnej.

CZYTAJ WIĘCEJ

Kilka słów na temat negocjowania

Autor: Tadeusz Tyszka

Co jest celem negocjacji?

Nieporozumieniem, na które zwraca się uwagę w poważniejszych podręcznikach jest błędne określenie celu negocjacji. Wbrew potocznym mniemaniom celem negocjacji nie jest osiągnięcie porozumienia. Sensownym celem negocjacji jest raczej osiągnięcie najlepszego możliwego wyniku, tj. jest ewentualne osiągnięcie porozumienia, ale takiego, które daje więcej niż możemy osiągnąć bez negocjacji.

CZYTAJ WIĘCEJ

Kłopoty z lotto…

Autor: Bartłomiej Dzik

Niedawno kilkakrotnie mogliśmy usłyszeć w mediach o imponującej wygranej, jaka czeka we włoskim lotto na szczęśliwca, który trafnie wytypuje 6 liczb. Główna wygrana ponad 60 milionów EURO z pewnością przemawia do wyobraźni. Ponieważ równocześnie wspomniano, że od ponad 40 tygodni nikt nie trafił 6-tki, ktoś mógłby pomyśleć, że Włosi to naród wyjątkowych pechowców…

CZYTAJ WIĘCEJ

Przechodząc głównymi ulicami dużych miast można czasem napotkać młodych sprzedawców pasty do zębów. Nie wystawiają oni jednak swojego towaru na stolikach. Stosują rodzaj sprzedaży bezpośredniej, która jest dużo bardziej aktywną formą handlu. Gdy wypatrzą potencjalnego klienta, prezentują mu swoje produkty w sposób, powiedziałbym, artystyczny. Dopóki tych sprzedawców nie zobaczy się w akcji, trudno ich odróżnić od zwykłych przechodniów.

CZYTAJ WIĘCEJ

Lojalność

Autor: Hubert Łącki

Dodatkowe informacje: Autor jest dyrektorem strategicznym firmy MarketShare, specjalizującej się w programach lojalnościowych.

Powszechnie uważa się, że koszt utrzymania istniejącego klienta jest wielokrotnie niższy od kosztu pozyskania nowego. Panuje też przekonanie, że lojalni klienci są mniej wrażliwi na ceny, wydają więcej pieniędzy na produkty, którym są wierni i promują ulubionego producenta bądź usługodawcę wśród swoich znajomych.

CZYTAJ WIĘCEJ